Tuesday 25 February 2014

SIJIL HALAL SHAKLEE 2014

Assalammualaikum..

Sebenarnya agak terlewat jugak lela nak post sijil ni..tapi takpe la kan..janji ade..
Baru² ni kecoh mengenai banyak produk yang tidak halal, produk shaklee pun ade jugak terkena tempiasnya. kat sini lela sertakan sijil halal shaklee untuk tahun 2014 yang dikeluarkan pada 27 January 2014 bersamaan 26 Rabiul Awal 1435H. So lepas ni harap tak ade lagi terdengar suara² sumbang yang cakap shaklee tak halal ye..

Untuk pengetahuan anda semua, sijil halal Shaklee ni dikeluarkan oleh Islamic Services of America (ISA) yang merupakan badan yang diiktiraf oleh JAKIM. boleh semak di Badan Islam yang diiktiraf JAKIM melalui Portal Rasmi Halal Malaysia kalau ada lg yang konpius.

Kebanyakan dari kita hanya percaya dengan sijil yang dikeluarkan oleh JAKIM sahaja. Anda silap sebab sebenarnya ada banyak lagi badan pengeluar sijil halal, yang mengeluarkan status halal termasuk untuk produk tempatan. 

Antara badan pengeluar sijil halal di Asia Tenggara (yang digunapakai di Malaysia) selain JAKIM ialah Islamic Food Research Centre (IFRC) Asia dan Halal Food Council (HFC) South East Asia. Yang orang tahu hanya yang ada sijil halal JAKIM je yang laku sebab orang ramai lebih percaya pada sijil keluaran JAKIM terutamanya untuk marketing di Malaysia ni.

Setiap badan yang mengeluarkan sijil halal mempunyai prosedur yang ketat sebelum mereka mengeluarkan sijil halal kepada sesuatu produk. Kalau nak diikutkan, status halal di Kanada & USA adalah yang paling ketat prosedurnya dan sukar untuk dapat pelepasan.

Jadi, kepada pengguna Shaklee di luar sana, anda tak perlu risau lagi..produk² Shaklee yang ada dalam pasaran Malaysia ada dalam senarai kat sijil di atas. Gunakanlah Shaklee tanpa was was.
SHAKLEE Selamat, Berkesan & Semulajadi!


Your Shaklee Independent Distributor :

Nama: Norlela Ahmad Mustafa
ID SHAKLEE: 905171
Call/Sms/Wa : 013-3188804
FB: Rashelaqif E-shoppe

COD area PUCHONG, SHAH ALAM, USJ, PUTRAJAYA.
Untuk di luar kawasan di atas..saya akan pos terus kepada anda! ^_^

No comments:

Post a Comment