Tuesday 25 March 2014

DOA UNTUK MH370 T_T

8 Mac 2014 seluruh dunia dikejutkan dengan insiden Flight MH370 hilang dari radar..semua tercari cari,ternanti nanti, tertanya tanya apa sebenarnya yang terjadi pada flight tu. lela sendiri merasa impactnya walau tidak ada kaum keluarga atau sahabat handai dalam tu tapi sebagai manusia biasa yang ada perasaan tetap akan merasa kesedihan yang kaum keluarga penumpan MH370 rasai.

24 Mac 2014 selepas 17 hari mencari akhirnya PM kita buat pengumuman bahawasanya flight MH370 telah berakhir di tengah lautan hindi..lautan yang paling paling paling dalam dan terpencil. Lebih menyayat hati tiada penumpang pun yang terselemat..ALLAHUAKBAR...air mata tidak berhenti mengalir..sedih mengenangkan 2 bayi dalam flight tu & mcmane penumpang2 tu berdepan dengan situasi saat saat kapal menjunam..kematian di depan mata..subhanallah..tiada daya bagi kami untuk melawan segala ketentuan mu ya rabb..sesungguhnya kami alpa dengan duaniawi..kami alpa akan kebesaranmu..KUN FAYA KUN..sekiranya kau berkehendakan terjadi maka terjadi lah..
IbuAyah kehilangan anak, Isteri kehilangan suami, suami kehilangan isteri, Anak kehilangan IbuAyah..Ya ALLAH mohon diberikan ketabahan & kekuatan untuk keluarga mangsa dalam menghadapi ujian Besar mu ini ya rabb..sesungguhnya kami umatmu yang lemah lagi berdosa..

Buat penumpang MH370...ALfatihah buatmu..Semoga dicucuri rahmat keatas kalian semua..amin..
#prayforMH370 T_T

petikan status - Ust Pahrol Mohamad Juoi

Ye..kita selalu tidak menyangka sesuatu perkara yang perit untuk diterima pada awalnya, adalah sesuatu yang terbaik buat kita sebenarnya.

Kita merancang, tetapi Allah jua sebaik-baik perancang dan perlaksana.

Buat sesiap sahaja yang diuji, redha dan yakin Allah tidak pernah aturkan yang buruk untuk hamba Nya kerana Dia Maha Mengetahui segala sesuatu yang baik untuk hamba Nya.
 
Syukur untuk semua aturan Allah. Sabar dan Redha perlahan-lahan membuahkan bahagia dan semoga ianya tidak berkesudahan. Bahagia dan terus bahagia. InsyaAllah
 
 

No comments:

Post a Comment