Thursday 10 January 2013

My aQif Turn 2!!

Assalammualaikum..
10.01.2011 - 10.01.2013 ~ Alhamdulillah anak ibu Muhammad Irham Aqif dah 2tahun.Membesar dengan sihat dan penuh kasih sayang dari kami sekeluarga. sekejap sangat rase masa berlalu macam x percaya je anak ibu dah 2thn.Rase macam baru je dia lahir, terbayang² lagi saat melahirkan dia.dah besyar dah skrg..
Perkembangan aQif skrg ni dah pandai cakap sket², mulut pun boleh tahan becoknye..berckp je x brenti walaupun banyak lagi patah² perkataan yang ibuayah tak paham lagi kan..kami ye kan je bile dia mcm mintak respon dari kami..hehe..kelakar bile ingat, blh buat aku senyum sensorang..Dia la penghibur kami saat² bosan x bosan pun tetap terhibur dgn keletah dia..Pandai ikut ape yg kite buat ke ckp ke..cpt je dia belajar. itu yang agak isau sket klu dia dgr org ckp @ buat bende yang x elok. takut dia mengikut.Bile ajak berzikir dah boleh ikut walau dengar ujung² je..menyanyi pun blh tahan, setakat lagu muara hati-hafiz n siti nurhaliza tu kacang je bg aQif nak plak tang korus tu..hehe..sb ibu dia layan cite adamhawa tu psl la dia slalu dgr lagu tu..hik³.
 semalam ktorg just celeb simple je..mmg ingat nak buat majlis dia tapi aku n en suamy plan nak buat skali dgn kenduri adek dia nanti. tapi mungkin lambat sket la adek dia ni pun belum lagi ade tanda² nak kuar..lagipun keadaan aku skrg yang sedang menghitung hari je ni, mmg x larat la nak masak² bagai. Kebetulan atuk n wan dia ajak pagi makan kt tanjung harapan klang, tempat feveret kami sekeluarga.So aku n en. suamy ikutkan je. Pagi tadi pun tem anta kt umah pengasuh dia, aku dah siap² beli cup cake tuk dia makan ngn kawan² dia. Pengasuh dia ckp menyengeh je tem nyanyi lagu besday.mcm paham je..mlm tadi pun same gak, malu² bile ktorg sume nyanyi tuk dia. dah pandai malu dah anak ibu skrg..hehe..gedix!
1st time aku tgk kat muara tu x ramai org, tenang je nk pilih seafood klu x nk memilih pun kene beratur bagai ape tah lagi nk pilih meja...kene cepat la gi cop.Klu x dapat dok ujung² je la..xleh nk view laut..huhu..mayb smlm tem hari keje kan sb tu la kot x ramai org..Boleh makan dgn tenang..hehe..Lepas je makan smlm amik angin pantai jap pastu ktorg pun gerak balik memandangkan esok kene keje kan..Sampai je umah besday boy terus tido..kepenatan agaknye berlari keliling tmpt makan tu..jenuh jgk ayah, atok n p.long dia mengejar..hehe..lasak kemahen anak ibu neh!
Apapun Ibu nak ucapkan selamat hari lahir untuk anak kesayangan ibuAyah Muhammad Irham aQif. semoga aQif jadi anak yang soleh, jadi abang yg baik utk adek² nanti, & yang paling penting menjadi hamba Allah yang akur akan perintahNYA. IbuAyah sentiasa mendoakan yang terbaik utk aQif & kami teramat sayang sangat kat aQif..Love u so much sayang ibu...

** Terima kasih ya rabb atas kurniaan anugerah yang terindah dari MU ini..Selagi jantung ku masih berdegup, selagi itu akan ku jaga sepenuh nyawa ku untuk memberikan yang terbaik utk dia. Tak pernah kurasa bahgia sebelum ini sehingga la saat aku rase ade denyutan nadi kecil dlm rahimku, saat aku pertama kali merasa gerakan² comel dalam perutku, saat aku mendengar tangisan pertama dia, saat aku dan dia bertentangan mata & saat aku melihat dia membesar di depan mataku..sungguh indah perasaan menjadi seorang ibu. terima kasih ya Allah kerana memberiku peluang untuk menikmati saat² bahagia itu disamping suamy tercinta. Dia la kegembiraan, kebahgian, suka duka kami sekeluarga Muhammad Irham Aqif  B. Abd Rashid.semoga dia sentiasa dibwh lindungan rahmatmu ya ALLAH..amin..**





u alwayz be my baby..

shayang kamu ketat²

No comments:

Post a Comment