Tuesday 1 January 2013

Welcome 2013!!

Assalammualaikum..

dah lame rasenye x mengupdate blog..maklumla tgh menghitung hari skrg ni,sume bende rase xlarat nk buat..nk buat entry pn rase mcm xde idea je nk mengomel..hari ni plak tetibe rase ade mood nk wat story..
alhamdulillah dah tahun baru skrg ni..masih diberi peluang bernafas di muka bumi ALLAH swt lagi..thn 2012 mlm tahun baru aku sambut kt hsptl ngn aqif..sedey dgr bunyi bunga api berdentum²..dpt tgk kt tgkp hsptl putrajaya je..huhu..
tapi tahun ni dpt gak g tgk bunga api..bukan xcited sgt pn nk celebrate beria p tgk konsert bagai..just suke tgk bunga api yg cantek² je..blk kje isnin aritu en. suamy dah mengajak g tgk bunga api..xcited nk bwk aqif katenye n jln2 sblm aku kne kurung berpantang..hehe..ikutkan hati mmg mls nk berjln²..bukan ape, dgn keadaan aku yg mcm ni jln setapak dua pn dh mengah2 nikan pulak nk g tmpt org yg crowded²..tp ble tgk en. suamy beria ajak, rase x sampai ati pulak nk tolak..so mlm tu kul 10.30 lebih kurang ktorg pn gerak ke putrajaya..putrajaya je tmpat yg confirm x jem sb byk jln + dekat sket ngn umah kan..
samp pun dlm kul 11 mcm tu..tem tu AMBANK ade wat konsert ambang 2013  kt putrajaya, ktorg pn decide lepak kt ctu je..bukan nk tgk konsert sgt pun..retis ape yg nyanyi² kt pentas tu pn aku x tau..dengar² gtu je..lebih melayan kerenah aqif dok men pistol buih²..ktorg pegi dgn suamy BF aku  n anak dia..BF aku tu x ikut sb tgh berpantang..kebetulan hubby ktorg mmg kamceng tu yg en.suamy ajak follow ktorg skali..atleast aqif ade la kwn nk memain..
tepat kul 12 je start la pertunjukkan bunga api..memula tu aqif punye la takut..nk berdokong je..dh spoil mood dh kt ctu..ye la beria je ayahnye nk bwk dia tgk bunga api last² dia takut plak..tapi lelama tgk bunga api tu dia xcited plak..siap tunjuk 'bu..nge api bu..'ati dh lega la dgr..mungkin dorang mainkan bunga api tu selama 15mnt, so tu agaknye wat aqif jd cool sket tu..tp bile dah lame sgt bunga api tu aku plak yg jd takut..tetibe rase mcm kt gaza plak..dalam ati terpk gak, mcm ni la agaknye kt gaza tu ek..bunyi berdentum² mcm ni..tetibe rase bersyukur sb ditakdirkan hidup dinegara yg aman damai mcm ni..alhamdulillah..
abis je bunga api ktorg pun gerak blk..sampai umah, en.suamy kne kerah picit kaki & pinggang sb byk sgt berjalan..hehe..
ape yg aku arapkan tahun ni semoga hidup aku sekeluarga sentiasa di rahmati ALLAH swt & dengan kehadiran bakal org baru dlm idup kami nnt akan menambahkan lagi kebahagiaan dlm hidup kami..in shaa allah..love my family so much..


sibuk men bende tiup² tu

Hero² ibu

anak manje ibu neh

leka men pistol buih

dah mule boring


dengan kakak Qcha

kesayangan ibuayah

SELAMAT TAHUN BARU!!!

penat sgt blk tgk 'nge api'

2 comments:

  1. Aku pun pergi putrajaya new year ari tuh....duduk jauh giler dari stage..just nk tgok bunga api then terus balik...hehhehhe

    ReplyDelete
  2. same la..ktorg pun dok jauh jgk tp x jumpe ko kan..klu tau leh lepak skali..ktorg pn lepas je bunga api trs blk..hehe

    ReplyDelete