Friday 18 July 2014

PRAY FOR MH17 & GAZA

Assalammualaikum...

17.07.14 kita diuji sekali lagi, belumpun kita tahu mana hilangnya MH370 kita dikejutkan pula dengan pesawat MH17 yang ditembak dan terhempas di sempadan Ukraine & Russia. Sedara Islam di Gaza juga sedang menderita diserang tanpa belas kasihan oleh tentera Israel..Allahuakbar..Subhanallah...Berat ujianmu ya rabb di bulan Ramadhan ini. Negara Islam diuji..Umat islam teruji..Sungguh biarpun tiada anggota keluarga atau sahabat handai dalam pesawat MH17 tetapi kesannya amat² dapat dirasai nak pulak lagi beberapa hari kita akan menyambut Hari Raya Aidilfitri.
Berat mata memandang berat lagi bahu yang memikul..Berila kekuatan dan ketabahan buat keluarga mangsa dan sedara islam di Gaza ya allah..

Sedeh tengok gambar tempat kejadian.. T_T






Andai ini dugaan & ujian dariMU buat kami..Kami redha kami terima kerna kami yakin akan ada 1001 hikmah yang menanti.
Ujian ini juga membuktikan kebesaranMU, Menyedarkan kami dari kealpaan,kelekaan dalam mengejar duniawi.Ampunkan dosa² kami ya rabb, Berila petunjuk pada kami ke arah jalan yang kau redhai..Ssungguhnya kami umatMU yang lemah lagi hina..amin.. Takziah buat keluarga mangsa MH17 dan sedara islam di Gaza..Alfatihah..

#PrayForMH17  #PrayForGaza









No comments:

Post a Comment