Wednesday 31 October 2012

Hari Raya AidilAdha DuaRibuDuaBelas

Assalammualaikum..

Agak² rase cam dah basi je nk cite psl Raya Haji last week..tp bia la aku nk cite gak..huhu..
Tahun ni berhari raya haji yg pertama kt umah baru..so suamy request soh masak rendang,kuah kacang sebab dia confirm sedara mara n family dia nk dtg umah kami. Bese la klu baru pindah mesti org ramai nk dtg tgk umah kan..Hari khamis tu aku x amik cuti sb cuti dh tgl paras² idung je n aku konfem² bos akan bg blk awal...aku bwk c kecik kesygn g opis sb pengasuhnye mintak cuti n mak aku pn agak kebizian ari tu sb adek aku x blk lg dr kolej. so aku pn x nk menyusahkan dia aku bwk la dia g opis..4jam dia kt opis aku rase huru hara jd opis dgn sore dia..meja aku pn abis tunggang langgan dikejekan dia..nasib la bos aku bg balik kul 1 klu x aku x tau la pe jd lg..mau terbalik opis aku dibuatnye..hehe..nasib la ramai yg rajin melayan dia, so blh la aku setelkan mane keje² yg patut b4 cuti kan..maceh ye anty²...
balik dari opis c kecik trs tido.,penat le tu..padan muke..hehe..aku pn pe lagi trs ke dapur wat ape yg patut sementara aQif tgh tido..klu dh bgn krg aku masak sambil jd tarzan..hehe..Dalam kul 9 macam tu siap la hidangan tuk raye esoknye..siap rendang ayam, kuah kacang ayam, nasi impit..mcm lame je kan amik mase nk masak..ye la faktor fizikal yg x mengizinkan aku masak cam lipas kudung..tu pun samp saket kaki n pinggang aku diri lelama..mlm tu dera suamy soh urut..hehe
pepg raye tu pas solat subuh trs siap² kan baju aQif n suamy & breakfast sb suamy nk g solat raya..aku x dpt nk ikut sb kaki aku mmg saket sgt kt tapak kaki..nk pijak lantai pn rase x bes je..pas solat kami pegi umah family suamy dlu..b4 solat jumaat g umah family aku lak..
tem tgh lepak2 kt umah mak aku tetiba makcik aku nk dtg n dorang siap plan pas g umah mak aku nk g umah aku plak..dlm 2 keluarga je tp penuh gak la umah maklumla umah kecik je..mlm tu plak family blah suamy aku yg datang..sampai kul 11.30 la dorang lepak..lepas je dorang balik mmg terkulai la aku..nsb la suamy willing nak take over kemas² pape yg patut..aQif mmg dah surrender dah..kul 9 dh tido..
Walaupun penat sesgt tp aku rase happy gler sb family aku n suamy datang umah kecil kami..sampai abis makanan sume..x sia² masak byk2 dlm keadaan sarat mcm ni..walau x sume yg dtg tp aku seronok la samp lupe nk snap pic..aQif pn samp x tido seharian main ngn sepupu² dia..abis sume mainan dia bwk keluar tunjuk kt sepupu² dia..geleng pale je ibu n ayah dia tgk..Nxt year Raya mesti lagi meriah dgn kehadiran adek aQif nnt..insyaallah..
Ni je gamba yg sempat amik pagi raya aritu..Enjoyz...**besyarnye ibu aQif. lam gamba tu...huhu**

No comments:

Post a Comment