Monday 15 October 2012

Ibu shayang aQif

Assalammualaikum..
hhmmm betul ke org ckp klu si ibu pregnnt si adek, si sulong akan meragam??
sejak dari mule² preggy lagi aQif dh tunjuk perangai yg bukan²..tem tu rase boleh dikawal lg..tp bile mule perot ibu dh memboyot aQif makin menunjukkn belang hati mule rase kurang sbr dgn sikap dia..Antara perubahan sikap aQif :
1. suke mintak nk ibu dokong..even aku tgh basuh pinggan ke, masak ke, n tgh siap² nk g keje ke tem tu la dia merengek mintak dokong..kdg² tu samp menangis beria² mcm kene bantai selagi kite x amik dia..paling menguji kesbrn bile tem pepagi,masing² kalut nk bersiap g keje tem tu la dia suke wat perangai nk berdokong..(tarik nafas..lepas..sbr ye ibu)
2. Makan nk ibu suap @ pun nk mkn sendiri tp nk ibu ade kt sblh..mkn sekali ke ape ke x kesah janji ibu dok kt meja mkn skali..selg x duduk selg tu dia dok melaung 'ebbu!...ebbu!...' paling haru part scene baling² cawan ke mknn ke kt meja mkn..(fuuhh! tarik nafas lg...)
3. Nak masuk tido pun kene ibu masuk bilik skali ngn dia, baring kt sblh dia..selg x baring, x masuk bilik selg tu dok merengek² kt pintu bilik..bile dh masuk bilik, baring sblh kene pelok plak..'ebbu lok' dia tarik tgn aku soh pelok..bile angkt skit trs jaga tarik balik tgn aku..
4. Lagi satu aku xleh nk tido membelakangkn dia..lenguh mcm ne pn kene mengadap dia..klu aku tido membelakangkn dia, dia akan bgn tarik² badan aku soh pandang dia..dgn keadaan aku yg mcm ni cpt la sket lenguhnye klu mengadap satu arah je kan..tp demi anak kesygn aku ni, aku turutkn jgk..Penah ayahnye offer diri kt dia 'meh ayah lok nak' cpt² aQif ngelak pegi kt aku..aisshhh anak ibu ni..
5. Skrg ni xleh nk tinggi sore sket, trs nangis meraung² mcm kene bantai..pdhal jentik pn x..sgt kuat memberontak, sume bende nak dibalingnye..xtau la belajar dari mane baling² barang tu..dulu tem aQif baby nk dgr sore dia nangis pn payah tp skrg aduhai nek rimas dgr dia asyik nangis je..nak di bia x sampai ati plak..hukhuk..

Paling aku rase lagi mengharukan last week BS aQif ckp dgn aku, aQif lately kurang mkn..namo main..byk diam je..lain perangai dia..hati tetibe jadi sayu sgt² sb lately jgk aku n suamy pening dgn perangai aQif yg makin manja n mengada²..Hati mule rase nk nangis sgt²..mule la dok pikir² patutla aku rase heran tiap kali blk umah aQif mcm org kelaparan, rupenye aQif xmo mkn kt umah BS sb aQif nk mkn ngn ibu..nk mkn dari tgn ibu, sekurang²nye ibu lega bile tiap kali tgk aQif byk mkn..aQif nk perhatian lebeh dari ibu..sb x lama lg adek kuar aQif dh xleh nk manja² lg ngn ibu..aQif kene jaga adek..aQif merengek² nk ibu dokong sb bile adek kuar mesti ibu dh x dokong aQif, mesti ibu dokong adek je..waa sedehnye..1 hari rase xleh nk fokus kt tmpt keje..dok ingt aQif je..rase nk balik pelok dia kuat² n cakap dgn dia ibu shayang sgt³ kt aQif..tiap kali tgk aQif tido, rase kesian sgt³..bukan ibu x syg aQif..hanya ALLAH SWT yang maha mengetahui betapa besarnye kasih syg ibu kt aQif..tp kdg² perangai aQif betul² menguji kesbrn ibu n ayah..peliz jgn wat perangai shayang ibu..awak tetap kesayangan ibu n ayah sampai bila² walaupun awak ade 10  org adek sekali pun (peh! byk gler adek aQif..kikiki) kasih syg ibu xkan berkurang sikit pun..percaya la...
Be a Good Boy ye sayang..


Pengarang jantung aku & suamy..
Muhammad Irham Aqif

No comments:

Post a Comment