Sunday 29 June 2014

AHLAN WA SAHLAN YA RAMADHAN AL MUBARAK

Assalammualaikum..

Alhamdulillah syukur ke hadrat ilahi kerana masih diberi peluang untuk bertemu Bulan Ramadhan al Mubarak pada tahun ini.
Sedia maklum, Ramadhan bukan sekadar menahan lapar-dahaga serta perkara yang membatalkannya tetapi lebih daripada itu. Ianya adalah bulan ibadah, bulan kebajikan dan bulan keberkatan yang berganda-ganda melebihi bulan-bulan lain. Betapa pemurahnya Allah SWT pada bulan ini. Amat malang kiranya kita tidak merebut setiap ganjaran yang ditawarkanNya.

Segala peluang terbentang luas di sekeliling kita. Tepuk dada tanya iman, mana satu yang menjadi pilihan - meningkatkan ilmu, iman dan amal ataupun leka dan mengeluh dengan sedikit dugaan.

Harapan lela agar dapat memanfaatkan bulan ibadah ini sebaik mungkin dan lebih baik dari tahun sebelumnya. Kalau tahun lepas lela sebagai ibu yang menyusukan, cabaran memang la mencabar bila awal² hari je perut dh kriok²..hehe..tapi yang bestnya tahun lepas lela dapat puasa penuh! alhamdulillah. segalanya dengan izin allah swt.

Tahun ini cabarannya lain la plak, menjaga anak² yang super aktif amat menguji tahap kesabaran terutama si adek..adek afif yang sentiasa sibuk kesan kemari..dia duduk setempat bila tido n menyusu je..yang lain² sume bz dengan aktiviti..hehe..xpelah orang cakap anak aktif otak cerdik..harap² gitu la..Ok cukup takat ni cite pasal anak..kalau masuk bab anak memang x cukup entry..banyak sgt yang nak diceritakan. Keletah masing² menghiburkan & membahagiakan hidup lela sekeluarga. Kadang tengah drive ke tengah keje ke boleh terbayang² keletah dorang boleh tersenyum sorang². sayang my Irhams sangat²!

Semoga ALLAH SWT permudahkan segala urusan kita dibulan Ramadhan ni agar lebih diberkati olehNYA. In sha allah..


RasuluLlah SAW bersabda,"Barangsiapa mendirikan Ramadhan penuh keimanan dan berkira-kira mencari keredhaan Allah, maka akan diampuni dosa-dosanya yang lepas" - Hadis riwayat Bukhari dan Muslim


#Cabaran60HariUpdatedBlog #Day11


Your Shaklee Independent Distributor :

Nama: Norlela Ahmad Mustafa
ID SHAKLEE: 905171
Call/Sms/Wa : 013-3188804

COD area PUCHONG, SHAH ALAM, USJ, PUTRAJAYA.
Untuk di luar kawasan di atas..saya akan pos terus kepada anda! ^_^

No comments:

Post a Comment